Zwyrodnienia kręgosłupa - najczęstsza przyczyna bólu pleców

Fizjoterapia Szamotuły

Zwyrodnienie kręgosłupa jako najczęściej opisywana przyczyna problemów kręgosłupa przez lekarzy pierwszego kontaktu

Zwyrodnienia kręgosłupa są wskazywane przez lekarzy jako najczęściej pojawiająca się przyczyna bólu. Nie jest to jednak precyzyjna diagnoza, ponieważ elementów odpowiedzialnych za ból kręgosłupa jest sporo. Można w tym miejscy porównać kręgosłup do silnika. Części odpowiedzialnych za dobrą pracę silnika jest bardzo dużo i nie zawsze psuje się ta sama.

Do określenia przyczyny bólu trzeba przeprowadzić odpowiedni wywiad z pacjentem i wziąć pod uwagę wszystkie czynniki mogące powodować ból.

Z tego artykułu dowiesz się również:

• czym są zwyrodnienia
  • jakie są przyczyny powstawania zwyrodnień
  • co mówią statystyki o bólu pleców
  • dlaczego system zawodzi
  • jak możesz sobie pomóc

Czym są zwyrodnienia

Na pewno nie jeden z was przestraszył się, kiedy usłyszeliście, że przyczyną waszego bólu są zwyrodnienia kręgosłupa. W zasadzie jest to nieuleczalna choroba, jednak wiele ludzi nie wie, że ją ma.

Zwyrodnienia są naturalnymi zmianami związanymi ze starzeniem się organizmu. na starzejącej się skórze pojawiają się zmarszczki, na kościach zwyrodniania. Jeśli nie są zaawansowane to nie powinniśmy się za bardzo ich obawiać.

Przyczyny powstawania zwyrodnień

Poza wiekiem do najczęstszych przyczyn należy zarówno zbyt duże obciążanie kręgosłupa jak i brak ruchu. Dlatego cierpią pracownicy fizyczni, którzy dźwigają ciężary i pracownicy umysłowi, spędzający wiele godzin przy biurku. Zwyrodnia są także naturalnym procesem starzenia się organizmu. Na skórze pojawiają się zmarszczki, na kościach zwyrodnienia.

Statystyki występowania bólu pleców

Ból kręgosłupa jest jednym z najczęstszych problemów, z którym odwiedzamy lekarza rodzinnego i stanowi bardzo duży odsetek powodów zwolnień lekarskich.

W Polsce około 70% osób dorosłych doświadczyło bólów kręgosłupa, z czego aż 44% to dolegliwości bólowe w dolnym odcinku kręgosłupa.

Ponadto aż 85% pacjentów odczuwa ból przynajmniej raz w życiu, co oznacza, że większość z nas będzie miała lub ma jakiś silny ból pleców.

Wina systemu

Niestety rzeczywistość wygląda tak, że pierwszą osobą, do której się udajemy jest lekarz rodzinny, który codziennie przyjmuje pacjentów z przeróżnymi problemami. Nie jest on w stanie znać się na wszystkim i przeważnie wizyta kończy się odesłaniem pacjenta do innego specjalisty. W czasie czekania na wizytę u specjalisty ból staje się przewlekły, przez co wydłuża się czas rehabilitacji.

Jak można sobie pomóc

Nasze ciało lubi ruch i to on jest lekarstwem na dolegliwości bólowe kręgosłupa. Jednak jeśli ból towarzyszy już od długiego czasu najlepszym rozwiązaniem jest wizyta u fizjoterapeuty. Leczenie bólu pleców u lekarza rodzinnego, który przypisze zastrzyki i tabletki przeciwbólowe niestety nie jest dobrym rozwiązaniem. Odpowiednia i szybko wprowadzona rehabilitacja pomaga pacjentom wrócić do sprawności już po kilku wizytach, a często ulga pojawia się już po pierwszej wizycie. Pozwala to zaoszczędzić czas, pieniądze na leki i stres wywołany bólem.

Jeśli cierpisz z powodu bólu kręgosłupa umów się do mnie na wizytę. Dzięki odpowiednio dobranej przeze mnie terapii pomogę Ci zapomnieć o bólu kręgosłupa.

Możesz się umówić dzwoniąc na nr 694089049 lub online klikając w przycisk poniżej.

Fizjoterapia Szamotuły

Fizjoterapeuta Szamotuły