Strukturalna praca z ciałem

Co to jest?

Strukturalna praca z ciałem w modelu 3 sesji to forma Integracji Strukturalnej Anatomy Trains. Według założeń koncepcji nasze ciało stanowi jedność, gdzie wszystkie mięśnie i stawy są połączone taśmami powięziowymi przenoszącymi napięcia po całym ciele. Strukturalna praca z ciałem ma za zadanie przywrócić równowagę w ciele pacjenta i uwolnić je od napięć, aby mogło jak najlepiej funkcjonować.

Przed rozpoczęciem pierwszej sesji przeprowadzę z Tobą wywiad dotyczący Twoich przyzwyczajeń, przebytych urazów i innych zdarzeń, które mogą lub mógłby mieć istotny wpływa na Twoją postawę. Przed każdą sesją przeprowadzę również ocenę postawy, co jest niezbędnym elementem terapii.

W trakcie całego procesu będę wykonywał specjalistyczne techniki na tkankach miękkich. Pozwala to na ułożenie się opracowywanych części ciała w nowym, lepszym wzorcu.

Metoda ta skupia się na zniwelowaniu przyczyny dolegliwości, a nie tylko objawów.

Na sesję zabierz ze sobą wygodny strój sportowy.

Każda sesja trwa około 80 – 90 minut.

Dla kogo?

Integracja strukturalna jest dla każdego, kto chce zmienić swoje ciało. Dla dzieci i dorosłych, dla sportowców, dla tych którzy nie mogą uporać się z dolegliwościami bólowymi oraz tych, którzy chcą ich uniknąć w przyszłości.

Przywrócenie ciału równowagi spowoduje, że zacznie ono lepiej funkcjonować. Dzięki temu pozbędziesz się bólu, odstawisz tabletki przeciwbólowe, będziesz swobodniej oddychać, odkryjesz ile miałeś w sobie ograniczeń. Sportowcy zyskają lepsze czucie ciała, przez co zwiększą efektywność treningu.

Największe zalety i korzyści

• znaczne zmniejszenie lub całkowite zniwelowanie bólu
  • poprawa sylwetki i korekcja wad postawy
  • zwiększenie elastyczności i gibkości ciała, poprawa zakresów ruchu
  • poprawa czucia własnego ciała, zwiększenie jego swobody
  • zwiększenie możliwości treningowych
  • zmniejszenie ryzyka kontuzji

Zadzwoń

Masz pytania dotyczące tej metody terapii lub wątpliwości czy powinieneś z niej skorzystać?
Zadzwoń, postaram się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Poniższe zdjęcia przedstawiają jak 3 sesje strukturalnej pracy mogą zmienić postawę

Pierwsza sesja

Pierwsza sesja skupia się na dolnych kończynach i miednicy. Celem pierwszej sesji jest zrównoważenie ciała pacjenta nad stopami tak, żeby poczuł się pewnie stojąc.

Druga sesja

Druga sesja to przede wszystkim praca na jamie brzusznej, klatce piersiowej oraz obręczy barkowej. Celem sesji jest uwolnienie oddechu pacjenta, pokazanie mu ze można oddychać jeszcze pełniej.

Trzecia sesja

Podczas sesji trzeciej, terapeuta przywraca równowagę kręgosłupa i głowy oraz przygotowuje ciało do dalszej integracji, która nie kończy się po opuszczeniu gabinetu.