simple web builder

Strukturalna praca
z ciałem

Co to jest?

Integracja strukturalna w modelu 3 sesji jest metodą polegającą na przywróceniu ciału równowagi. W trakcie całego procesu terapeuta pracuje na tkankach miękkich pacjenta w celu zmniejszenia ich napięc. Pozwala to na ułożenie sie opracowywanych części ciała
w nowym, lepszym wzorcu. Strategie strukturalne mogą być świetnym sposobem na rozwiązanie kłopotów z chronicznym bólem, którego przyczyny mają źródło w struktórze ciała.

Dla kogo?

Integracja strukturalna jest dla każdego, kto chce zmienić swoje ciało. Dla dzieci i dorosłych, dla sportowców, dla tych którzy nie mogą uporać się z dolegliwościami bólowymi oraz tych, którzy chcą ich uniknąć w przyszłości.
Przywrócenie ciału równowagi spowoduje, że zacznie ono lepiej funkcjonować. Dzięki temu pozbędziesz się bólu, odstawisz tabletki przeciwbólowe, będziesz swobodniej oddychać, odkryjesz ile miałeś w sobie ograniczeń. Sportowcy zyskają lepsze czucie ciała, przez co zwiększą efektywność treningu.
Zobacz poniżej, jak 3 sesje mogą zmienić sylwetkę.

Przed rozpoczęciem

Pierwsze spotkanie rozpoczyna się od wywiadu dotyczącego historii
i przyzwyczajeń pacjenta. Żeby ocenić wzorzec posturalny pacjenta przed każdą sesją terapeuta będzie chciał zobaczyć, w jaki sposób pacjent chodzi i stoi. Terapeuta wykona również zdjęcia
by udokumentować i pokazać różnice w posturze pacjenta przed
i po sesji.

W trarcie sesji

Strukturalna praca z ciałem jest wykonywana na stole do masażu,
a niektóre techniki na ławeczce. Terapeuta będzie używał palców, dłoni czy ramienia by uchwycić za specyficzną tkankę, a następnie poleci pacjentowi wykonać odpowiedni ruch w trakcie, gdy on będzie starał się ją uwolnić i przemieścić.
Pacjent powinien mieć na sobie bieliznę lub strój kąpielowy.

Mobirise

Najlepszy efekt w trakcie sesji uzyskujemy, kiedy pacjent pozwoli terapeucie na zagłebienie się w swoje ciało i dokonanie zmian. Może się zdarzyć, że w reakcji na nadmiernie intensywne bodźce pacjent zacznie się napinać i wycofywać. W tym wypadku proszę poinformować terapeutę o zmniejszenie nacisku czy zwolnienie ruchu, bądź całkowite zaprzestanie wykonywania określonej techniki.
Po wykonaniu niektórych technik pacjent zostanie poproszony
o wstanie i opowiedzenie o swoich odczuciach. Ma to na celu pokazanie pacjentowi jakie zmiany zaszły w jego ciele.

Między sesjami

Pomiędzy sesjami terapeuta może dać do wykonania ćwiczenia lub zasugerować uważne obserwowanie siebie tak, by unikać starych złych nawyków.
Pomiędzy sesjami nierzadko odczuwane są niezwykłe wrażenia - fizyczne i emocjonalne. Jeśli są niepokojące proszę poinformować terapeutę. Często może na chwilę powrócić długo zapomniany ból
i jest to pozytywna oznaka, że proces uwalniania już się toczy.

Ciepła wanna wieczorem po sesji działa cuda, dodatek soli do kąpieli zlikwiduje pozostałości napięcia i tkliwości ciała.

Pierwsza sesja

Pierwsza sesja skupia się na dolnych kończynach i miednicy. Celem pierwszej sesji jest zrównoważenie ciała pacjenta nad stopami tak, żeby poczuł się pewnie stojąc.

Druga sesja

Druga sesja to przede wszystkim praca na jamie brzusznej, klatce piersiowej oraz obręczy barkowej. Celem sesji jest uwolnienie oddechu pacjenta, pokazanie mu ze można oddychać jeszcze pełniej.

Trzecia sesja

Podczas sesji trzeciej, terapeuta przywraca równowagę kręgosłupa oraz przygotowuje ciało do dalszej integracji, która nie kończy się po opuszczeniu gabinetu.

Długość sesji

Każda z sesji trwa do 1h 30min

Jeśli masz wątpliwości, zapraszam na darmowe konsultacje.