free site maker

Łokieć tenisisty

Mobirise

Objawy

Łokieć tenisisty, czyli tak naprawdę zapalenie ścięgien mięśni prostowników nadgarstka jest problemem nie tylko sportowców ale całej populacji i skutecznie utrudnia codzienne funkcjonowanie.

Ta uciążliwa dolegliwość objawia się bólem bocznej części stawu łokciowego, nadgarstka, a także osłabieniem mięśni przedramienia. W cięższych przypadkach ból w okolicy łokcia może być na tyle dokuczliwy, że mycie zębów lub pisanie długopisem stanie się dużym problemem.
Objawy często pojawiają się nagle w momencie wykonywania czynności, które nie są codziennością i wymagają używania mięśni przedramienia np. szorowanie podłóg.

Mobirise

Przyczyny

Główną przyczyną łokcia tenisisty jest napięcie i brak elastyczności mięśni przedramienia. Wynika to przede wszystkim ze złej biomechaniki nadgarstka co prowadzi to do stanów przeciążeniowych i zapalnych ścięgien mięśni prostowników. Wielogodzinna praca przy komputerze, wkręcanie i wykręcanie śrub lub częste wykonywanie innych czynności nadgarstkiem będzie prowadziło do dysfunkcji.

Taśmy anatomiczne

Grupa mięśni prostowników jest elementem taśmy powierzchownej tylnej kończyny górnej, w skład której wchodzą także mięsień czworoboczny grzbietu, mięsień naramienny oraz boczna przegroda międzymięśniowa. Wszystkie elementy taśmy są ze sobą połączone, a wiec problem w jednym może oddziaływać na kolejne. Taśma powierzchowna tylna kończyny górnej kontroluje ruch odwodzenia (unoszenia) w stawie ramiennym, zatem będzie skłonna do przeciążeń, kiedy klatka piersiowa zapada się lub zagina pod obręczą barkową.
Wniosek jest prosty, nie każdy łokieć tenisisty jest taki sam i podczas leczenia należy zwrócić uwagę także na inne elementy, które mogą być potencjalną przyczyną dolegliwości.

BĄDŹ ZE MNĄ!